تأثیر خواب بهتر بر روی سیستم ایمنی جهت مقابله با کرونا

تأثیر خواب بهتر بر روی سیستم ایمنی جهت مقابله با کرونا

ویروس کرونا

شیوع coronavirus که چین را ویران کرده است و جهان را برای پاسخ بی جواب گذاشته است، بر نقش مهمی که خواب در عملکرد سیستم ایمنی بدن ما دارد، تأکید دارد.

به طور خلاصه: اطمینان از اینکه به طور مداوم خواب خوبی داشته باشیم، یکی از بهترین راه هایی است که می توان ایمنی خود را بهبود بخشید و در برابر ویروس ها و بیماری ها دفاع کرد. خواب تقویت کننده سیستم ایمنی طبیعی است.

این چیزی است که ما قرنها آن را شناخته ایم، با یک میزان سالم خواب که اغلب در هنگام مبارزه با سرماخوردگی از آن بهره می بریم. تحقیقات اخیر نشان داده اند که خواب پیوسته و سیستم ایمنی بدن چگونه با یکدیگر در ارتباطند. در اینجا به اهمیت این رابطه می پردازیم.

در حال حاضر، هیچ واکسنی برای این ویروس وجود ندارد. کرونا تا تاریخ 20 فوریه باعث مرگ بیش از 2100 نفر در سطح جهان شده است. درمجموع، تقریباً 75،000 ابتلا به کرونا مورد تأیید قرار گرفته است که بیشتر در چین اتفاق افتاده، جایی که فعالیت های مردم و کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر متوقف شده است.

coronavirus همچنین در ایالات متحده به یکی از نگرانی های اصلی تبدیل شده است.

علائم کرونا ویروس مطابق C.D.C شامل:

  • سردرد
  • سرفه
  • آبریزش بینی
  • گلودرد و تب

خواب مناسب یک عنصر اساسی برای سالم ماندن می باشد. به همین دلیل است که ارزش درک چگونگی کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن را دارد.

چگونگی عملکرد سیستم ایمنی بدن

اول، ما باید به سرعت نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن را مرور کنیم. این سیستم دفاعی داخلی شما در برابر میکروبهای مضر است که می تواند از شما محافظت کند.

وظایف سیستم ایمنی بدن

برای شناسایی عوامل بیماری زا یا موارد ایجاد کننده بیماری و حذف آنها از بدن. اینها شامل ویروس، انگل، باکتری یا قارچ است.
مواد مضر موجود در خارج از بدن را از بین می برد و خنثی میکند.
مبارزه با تغییرات اساسی در بدن مانند سلولهای سرطانی

سیستم ایمنی بدن هنگامی که آنتی ژن ها یا سموم و سایر مواد خارجی وارد بدن شما می شوند، فعال می شود. این پاسخ باعث می شود، جایی که سیستم ایمنی بدن آنتی بادی ها را تولید می کند، یا سلول هایی که بطور ویژه برای مبارزه با مهاجم ایجاد شده اند.

پس از تولید این آنتی بادی ها، سیستم ایمنی بدن پرونده ای را نگه می دارد و در صورت بروز همان مسئله دوباره از آن استفاده می کند. به همین دلیل است که شما معمولاً فقط یک بار در زندگی خود با آبله مرغان می جنگید.

عملکرد خواب بر سیستم ایمنی

خوابیدن برای سیستم ایمنی بدن تا حد ممکن کارآمد است.

شما می توانید سیستم ایمنی خود را به عنوان مربی فوتبال بدن خود تصور کنید.

مربیان خوب بعد از تشخیص کارهایی که حریفانشان به طور موثر انجام می دهند، در نیمه بعدی سعی در تقویت استراتژی های تیم خود دارند. خواب همان نقش را برای سیستم ایمنی بدن شما بازی می کند، این امکان را برای ارزیابی کامل هرگونه تهدید به شما می دهد.

بدون خواب کافی، بدن شما با اجرای بهترین برنامه ریزی برای مقابله با بیماری، کار سختی در پیش خواهد داشت.

همچنین بخاطر داشته باشید که تنظیم دمای بدن هنگام خواب شبانه بسیار مهم است.

خواب باعث افزایش تولید سلول های T می شود.

یکی از راههایی که خواب به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، تقویت تولید سلول T است.

سلول های T گلبول های سفید خون هستند که نقش مهمی در پاسخ سیستم ایمنی بدن به ویروس ها دارند. فعال سازی آنها یک مرحله مهم در نحوه برخورد بدن با مهاجمان است، توسط سلول های T حمله کرده و سلول های حامل ویروس را از بین می برند.

به هرحال خواب خوب شبانه لازم است تا سلولهای T در بهترین حالت کار خود را انجام دهند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که شرکت کنندگان که قادر به یک خواب کامل شب بودند، در مقایسه با شرکت کنندگانی که خواب کافی ندارند، سطح بالاتری از فعال سازی T Cell گزارش کردند. در عین حال، کمبود خواب، سلولهای T را قادر به پاسخ دهی موثر نمی کند – و بدن را برای مقابله با بیماریها دشوارتر می کند.

خواب پاسخ سیستم ایمنی در برابر تهدیدات را بهبود می بخشد

سیستم ایمنی بدن با داشتن یک خواب خوب شب بهبود می یابد.

با تکمیل چهار چرخه خواب، شما از انتشار و تولید سیتوکین، پروتئینی که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا به سرعت در برابر آنتی ژن پاسخ دهد، پشتیبانی می کنید.

سایتوکاین ها دارای دو وظیفه اصلی هستند:

ترویج ارتباط سلول به سلول
هدایت سلولها به سمت عفونت و خنثی کردن آن ها

کمبود خواب این مسئله را سخت تر می کند. بدن شما برای پر کردن ذخایر سلول ها و پروتئین های لازم برای مبارزه با بیماری ها، به یک شب کامل استراحت متکی است.

 

تأثیر خواب بهتر بر روی سیستم ایمنی جهت مقابله با کرونا

مقالات مرتبط